→ Profiteer van tot wel 50% voordeel op het lesgeld met Vlaamse Opleidingscheques! Lees meer

Omschrijving

Studiegids ontvangen

Je ontvangt de gids als PDF binnen enkele minuten in je mailbox.

Vul postcode en huisnummer in

Er zijn geen straat en plaatsnaam gevonden voor deze postcode. Je kunt je straat en plaatsnaam handmatig aanpassen.

Om je te helpen bij jouw studiekeuze kunnen wij je via e-mail of telefoon benaderen. Door dit formulier te verzenden geef je hier toestemming voor, je toestemming kun je ieder moment weer intrekken. Bekijk ook gerust onze privacyverklaring.

Master Marketing Management: flexibel en praktijkgericht

Sterke merken creëren, doelgroepen bereiken en producten verkopen. Daar gaat het om in de Master Marketing Management deeltijd. Je leert onder andere marketingbeleid ontwikkelen, de markt van jouw organisatie te analyseren en de behoeften van jouw doelgroep in kaart te brengen. Je combineert alle facetten tot een geïntegreerde aanpak voor de uitvoering van het strategisch marketingbeleid. Start vandaag nog en behaal op flexibele wijze de internationaal erkende titel Master of Arts (MA).

Is de Master Marketing Management deeltijd iets voor mij?

Ben jij een hoger opgeleide marketingprofessional en wil je een stevige stap zetten in je carrière? Kies dan voor de Master Marketing Management van NTI. Deze opleiding is een nuttige verdieping op masterniveau voor professionals en managers uit het brede vakgebied van marketing, marketingcommunicatie en brand- en productmanagement. Na afloop heb je brede, praktijkgerichte kennis opgedaan over strategisch marketingmanagement.

Studeren op jouw moment

Starten wanneer je wilt. Studeren waar en wanneer het jou schikt. Even stoppen als dat nodig is, of harder gaan dan je dacht. Online, met inspirerende boeken, via E-modules, of juist in een echte klas. Dat kan allemaal bij NTI. Deze NTI-studenten leggen je graag uit hoe dit in zijn werk gaat.

Wij snappen als geen ander dat er meer is dan studeren. Dat je rekening wilt houden met je baan, met je kinderen, je sport, of met dat familielid dat aandacht nodig heeft. Of dat het even niet uitkomt met de feestdagen of tijdens die verbouwing. Maar als het dan zover is, zorgen we er ook voor dat elke seconde telt. Dat het helemaal jouw moment is.

Inclusief vakliteratuur

De volledige vakliteratuur is inbegrepen bij het lesgeld. Je betaalt dus niets extra voor dure studieboeken, je bespaart hierdoor veel geld. Waar andere particuliere onderwijsaanbieders gebruik maken van losbladig en zelf ontwikkeld materiaal, kiest NTI ervoor om te werken met gerenommeerde vakliteratuur. Studieboeken die ook bij reguliere hogescholen op de literatuurlijst staan. De literatuur bestaat uit Engelstalige boeken op masterniveau. Aanvullende literatuur vind je in de online leeromgeving.

Inhoud

Het studieprogramma

In het studieprogramma kun je zien uit welke modules de opleiding bestaat. De studiepunten geven een indicatie van de omvang per vak. De studiepunten zijn vermeld volgens de Europese standaard (EC's of ECTS).

Master Marketingmanagement 9282

Bij deze opleiding kun je 60 EC's halen, onderverdeeld in de volgende vakken:

Jaar 1

In jaar 1 ga je aan de slag met de fundamentele kennis en vaardigheden op het gebied van marketingmanagement. Je sluit jaar 1 af met een integrale opdracht, waarbij je de verbinding legt tussen de 4 Masterclasses.

Inleidende fase
  • Strategisch Marketingmanagement
    6 EC
  • Online Marketing
    6 EC
  • Communicatiestrategie
    6 EC
  • Customer Insight en Koopgedrag
    6 EC
  • Ontwikkelingsprogramma Fase 1
    0 EC
  • Integrale eindopdracht Fase 1
    5 EC

Jaar 2

In jaar 2 combineer je je opgedane kennis en ervaring uit het eerste jaar voor een verdere verdieping. Je volgt twee afsluitende Masterclasses en kiest daarnaast een keuzemasterclass: Persoonlijk leiderschap, Strategisch management of Business development. Ook ga je aan de slag met je afstudeerproject, in de vorm van een scriptie.
Bekijk het studieprogramma van jaar 2

Wat leer ik?

Tijdens de Master Marketing Management verdiep je je in actuele marketingonderwerpen, zoals customer insights, branding, business intelligence en big data en marketinginnovatie. Hoe ontwikkel je een strategisch marketingbeleid? En hoe vertaal je dit naar een professionele marketingaanpak? Hoe zet je online marketing en big data tactisch in? Tijdens de opleiding krijg je antwoord op deze vragen én meer. Onder begeleiding van topdocenten uit het vakgebied ontwikkel je je professionele kwaliteiten op masterniveau. De volgende onderwerpen komen onder meer aan bod:

  • Communicatiestrategie
  • Customer insights en koopgedrag
  • New product development & innovatie

Inclusief praktijkbijeenkomsten

Tijdens de Master Marketing Management deeltijd volg je een aantal praktijkbijeenkomsten. Tijdens deze klassikale lessen verdiep je je samen met je docent en medestudenten in de onderwerpen van de opleiding. Dit gebeurt op een interactieve manier, waarbij zowel de standaardwerken en theorieën als actuele ontwikkelingen aan bod komen. Deze dagen zijn verdiepend en bieden je een uitgelezen mogelijkheid om je netwerk te vergroten. Je kunt zelf plannen wanneer je aanwezig bent bij een praktijkbijeenkomst.

Persoonlijke begeleiding

Heb je vragen over bijvoorbeeld het maken van een studieplanning of het inplannen van examens? Jouw mentor staat altijd voor je klaar. Stel je vragen telefonisch, via de chat of per e-mail.

Inclusief ontwikkelingsprogramma

Tijdens de Master Marketing Management volg je een uniek ontwikkelingsprogramma. Dit programma helpt je om je persoonlijke en professionele kwaliteiten te ontwikkelen tot op Masterniveau. Denk bijvoorbeeld aan het ontwikkelen van een onderzoekende houding en een reflecterend helikopterperspectief. Daarnaast bereid je je tijdens het programma uitstekend voor op de integrale opdracht in jaar 1 en op jouw eindscriptie. Een deskundige docent ondersteunt je hierbij.

Toelating

Heb ik een vooropleiding nodig?

De Master Marketing Management deeltijd is op hbo-masterniveau. Om toegelaten te worden tot de master dien je een relevante hbo- of wo-opleiding afgerond te hebben, aangevuld met 2 jaar relevante werkervaring. Daarnaast dien je voldoende mogelijkheden te hebben om de opdrachten en casussen uit de opleiding in het werkveld toe te passen.

Heb je een vraag? Een studieadviseur helpt je graag!

NTI University of Applied Sciences heeft een team van professionele studieadviseurs. Zij kunnen je helpen bij jouw studiekeuze. Zij staan voor je klaar en beantwoorden al je vragen. Je kunt vrijblijvend een studieadviesgesprek aanvragen. Dit gesprek kan plaatsvinden op onze hoofdlocatie in Leiden, maar ook telefonisch. Overdag en ’s avonds. Vraag direct een gratis studieadviesgesprek aan.

Examen

In samenwerking met NCOI University of Applied Sciences

NTI verzorgt de Master Marketingmanagement in samenwerking met NCOI University of Applied Sciences. De Master Marketingmanagement van NCOI is geaccrediteerd door de NVAO. Hierdoor ben jij ervan gegarandeerd dat deze masteropleiding voldoet aan alle kwaliteitseisen, perfect aansluit bij de arbeidsmarkt en internationaal erkend is.

Erkende mastertitel: Master of Arts (MA)

Erkening-hbo-opleiding.pngDe Master Marketingmanagement is geaccrediteerd door de NVAO en voldoet daarmee aan de meest recente kwaliteitseisen van het Ministerie van Onderwijs. Als je de opleiding met goed gevolg afrondt, ontvang je het wettelijk erkende getuigschrift ‘Master Marketingmanagement’ en mag je de internationaal erkende titel Master of Arts (MA) voeren. Het getuigschrift wordt afgegeven door NCOI University of Applied Sciences. NCOI University of Applied Sciences is in het kader van de WHW (Wet op het hoger onderwijs en wetenschappelijk onderzoek) bevoegd om graden (Bachelor/Master) te verlenen.

Hoe rond ik de master af?

De Masterclasses worden getoetst middels een schriftelijke eindopdracht. Daarnaast dien je  deelgenomen te hebben aan de praktijkbijeenkomsten en de aanvullende praktijkopdrachten met een voldoende te hebben afgerond. Je rondt de Master Marketing Management af met een eindscriptie. Je krijgt hiervoor een persoonlijke scriptiebegeleider toegewezen. De scriptiebegeleider ondersteunt en begeleidt je naar een optimaal resultaat. Bij je docent kun je terecht voor inhoudelijke vragen en feedback. Onze vakdocenten zijn verbonden met de academische wereld, zijn werkzaam in verschillende profit- en non-profitorganisaties en kennen de meest recente vakliteratuur. Hierdoor zijn ze in staat je werk deskundig te beoordelen.

De examenkosten bedragen € 117,50 per maand op basis van het aanbevolen studietempo.

Studieduur & lesgeld

Je betaalt alleen lesgeld en examenkosten

Met de opleiding Master Marketingmanagement profiteer je van ons unieke all-in concept. Dit betekent dat er geen extra kosten in rekening worden gebracht voor: vakliteratuur, studiemateriaal, diplomering en reprorecht. De beste vakliteratuur is in het lesgeld inbegrepen. Daarnaast betaal je bij ons 2 jaar lesgeld en examenkosten en je hebt vervolgens 2 tot 4 jaar de tijd om je studie te doorlopen en de examens af te ronden. Je krijgt dus 2 jaar gratis uitloop, zonder extra kosten.

Levenlanglerenkrediet: leen bij DUO tegen gunstige voorwaarden

Lenen via DUO mogelijk stickerBen je jonger dan 55 jaar en betaal je zelf het college- of lesgeld? Dan kun je het les- en examengeld van deze opleiding lenen via DUO tegen zeer gunstige voorwaarden. Lees meer over dit Levenlanglerenkrediet.

Master Marketingmanagement 9282

Termijnen 2 Jaar 24 Maanden *
Lesgeld per termijn € 3.591,00 € 315,00
  • Inschrijfgeld en dossiervorming € 150,-
  • * is het aanbevolen studietempo

Wees de eerste om een review achter te laten

Laat hier jouw beoordeling achter

Voor deze opleiding zijn nog geen ervaringen achtergelaten, bekijk tot die tijd op The Feedback Company hoe onze studenten NTI beoordelen:

Reviews Feedback company 8.3